Hovädzí

Kolotočiar EDO

kolotociaredo
Finančný poradca z VŠŽ
 
Pitris

Alt
Alt | 5.9.2024 13:23

Navrhujem poslat mu kazdy den 100Kc a on mi raz mesacne vrati 10000Kc nech chlapec zarobi na svojej sikovnosti ked uz vyhral tu olympiadu ... moze aj raz rocne 3mega. to sa mu oplati este viac.


JiMan
JiMan | 5.9.2024 13:38

Vtip je v tom, že týpek má pravdu. Nikde tam nie tvrdenie, že pri 100 denne zarobíš 7 a pol mega ročne. Sú tam 4 nezávislé tvrdenia.
1/ 100 denne ti zmení život
2/ ak odložíš 100 denne budeš mať 700 za týždeň
3/ ak odložíš 700 denne budeš mať 21000 za mesiac
4/ ak odložíš 21000 denne budeš mať 7 665 000 za rok
Všetky 4 tvrdenia sú pravdivé. Až tá chybná asociácia čítajúceho, ktorá to pospája je nesprávna.


bonelessx
bonelessx | 5.9.2024 13:41

zabudol si, ze jeden mesiac nema 30 tyzdnov blbecku


JiMan
JiMan | 5.9.2024 14:03

@bonelessx, presne o tom píšem.
Vidíš 700 * 30 = 21 000 mesačne a v hlave si doplníš 30 = týždňov, ale to tam už nie je. Skús popremýšlať ešte raz nad tým. Časom to pochopíš.
Snáď...


bezmenny
bezmenny | 5.9.2024 14:22

JiMan, to mi pride ako ked blbec obhajuje blbca... tak je tam akoze navodena logicka postupnost, ze odloz si za jeden den, za tyzden mas odlozenych tolko, za mesiac tolko a za rok tolko... nuz tak ano, ten kto nevie pocitat si asi mysli, ze ked si denne odlozi po stovke, za rok ma 7.5 mega cize byt v Prahe :D. Nie su to teda tri nezavisle tvrdenia, ale ten typ matematickej ulohy, kde podulohy na seba nadvazuju, tak ked spravis chybu v druhom kroku, cely priklad mas na pixu a teda odo mna mas 0 bodov - cize na matematickej olympiade si v riti...
Cize to co tam ten chuj ma je, ze odloz si mesacnu vyplatu kazdy jeden den a za rok mas byt v Prahe. Logicke jak svina.
Inak mam dochodcu za suseda z minimalnym dochodkom. Svojho casu ked sa predavali zajazdy letecke do Bulharsku all inclusive za 365 eur ako first moment, si on vzdy odkladal jedno euro do prasiatka a vzdy si tak vedel pod stromcek dat zajazd na dalsie leto... len tolko k tomu sedliackemu rozumu.


leader
leader | 5.9.2024 14:37

bezmenny | 5.9.2024 14:22 like


JiMan
JiMan | 5.9.2024 14:44

Bezmenny, ja ho neobhajujem, len poukazujem na to, že tá navodená logická postupnosť je len asociovaná, nie je ničím podložená. Je to klasická manipulácia, ktorú používa aj napr. Smer a volá sa "falošná kauzalita" alebo "iluzórna korelácia". Nahodíš zopár tvrdení za sebou, vyvoláš predstavu, že tvrdenia sú závislé jedna od druhej. Veľa blbcov na to skočí, zopár chytrejších si povie, ale veď je to chybné, tvrdenia sú nesprávne, klameš. A pôvodca môže s kľudom prehlásiť, neklamal som v ani jednej vete.


JiMan
JiMan | 5.9.2024 14:51

Je to sofistikovaná forma manipulácie, pri ktorej sa využíva psychologická tendencia ľudí hľadať súvislosti medzi javmi, aj keď v skutočnosti neexistujú.


register
register | 5.9.2024 17:40

Lol, zumi je pan... God level trolling :)


kimi
kimi | 5.9.2024 19:46

Nerozumiem vôbec celému konceptu, že sporiť si 100 Kč denne.

To niekto využíva svoju mozgovú kapacitu na to, aby vymyslel spôsoby, akými minúť presne celý svoj mesačný zárobok za mesiac, ani o Kč viac, ani o Kč menej?

Nie je "sporenie" náhodou rozdiel medzi zárobkom a nejakými tými životnými nákladmi?

A ak zarobím povedzme 1000 eur mesačne a miniem povedzme 300 eur na ubytovanie, 100 eur na jedlo, 50 eur na dopravu a 50 eur na služby, ostane mi 500 eur a nemusím sa trápiť nejakým "odkladaním" si x EUR denne, nie?

No tak mi ostalo z platu 500 eur po započítaní nákladov. Tak aké miesto tu má pravidelné každodenné "šetrenie"?


Daniel
Daniel | 5.9.2024 20:13

JiMan | 5.9.2024 14:51 -> Demagogicky vynechávaš prvú vetu, ktorá tomu celému dáva rámec. A teda, že sporením 100Kč denne ti zmení život. 100x365 = 36.500, čiže cca 1500€ ti život rozhodne nezmení. Takže buď je autor blbec, alebo manipulátor blbcov. A ty si jeho obhájca. Čiže buď rovnako blbec, alebo troll.


bronski
bronski | 5.9.2024 20:39

kvazi martingale system :)


tmiro
tmiro | 6.9.2024 00:15

Team JiMan
Skúsim to vysvetliť tak, aby ste to aj vy pochopili

Je to takyto post:
Fico je kokot!!!
1+1=2
3+2=5
12*1=12

A JiMan vám vysvetľuje, že je to pravda!!! Čomu tam nerozumiete???


kimi
kimi | 6.9.2024 00:40

@Team JiMan
Bazálna logická súslednosť, ffs!
"Spořit si 100 Kč denně vám vážně může změnit život." Tvrdenie je false, lebo ročné "úspory" vo výške rádovo mesačného platu ti hovno zmenia. On sa ale snaží preukázať toto tvrdenie bogus výpočtami.
Všimni si, že on pre skracovanie nevynecháva len časové údaje, ale aj menové jednotky. Čiže ak mám sledovať vašu pokrivenú "tímovú" logiku (do not assume anything), tak ako kua z dvoch bezrozmerných čísel (100x7) mu zrazu vyjde 700 Kč?
A z 21 000 x 365 mu vyjde 7 miliónov Kč, WTF?
Tie prvé dve čísla sú bezrozmerné, pán kolega, máte to za F.

Ja samozrejme priaznivcom takejto "logiky" nie som, čiže bulšit. Chlapec používa určitú mieru predpokladov, má tam chybné výpočty, čiže záverečná cifra 7 miliónov Kč je tam vstavená chybne ako podpora prvého tvrdenia o šetrení 100 Kč denne.


JiMan
JiMan | 6.9.2024 07:19

Tu je to asi škoda reči, ale posledný raz to skúsim.
Daniel: Nie je tam zmení život, ale môže zmeniť život. Veta pravdivá, pritom úplná blbosť. Ale na Teba to očividne stačí. Chytáš sa nezmyselného tvrdenia pritom pointa celého, že niekto sa snaží manipulovať ti uniká. Bojuješ proti zrnku a piesok sa sype okolo.
All: Neobhajujem, nesúhlasím s tým textom a som proti takým manipuláciam, ale očividne to väčšina nechápe. Urobil som len rozbor. Je tu očividne skupina trpákov čo nevidí za horizont. Stačí, že napíšem, že v demagógii je jedna veta pravdivá a už podľa nich súhlasím s obsahom celého a nedajbože ho podporujem. Myslel som si, že inteligencia je schopnosť správne a rýchlo chápať. Nuž buď to tak nie je, alebo niekto tu potrebuje naozaj viac času.
... a ešte trochu viac
... a ešte.


Daniel
Daniel | 6.9.2024 07:27

JiMan | 6.9.2024 07:19 -> Ty si vazne z ineho vesmiru. Sporenie 100 korun denne ti zivot NEZMENI. Ak nie si bezdomovec. A je jedno, ci je to napisane "zmeni", alebo "moze zmenit". Ale tebe je samozrejme jasne, ze je to "vymakana manipulacia". Pre idiotov.


bezmenny
bezmenny | 6.9.2024 08:15

JiMan -> vdaka za vysvetlenie. Ja rozumiem tomu ako si to myslel a pacia sa mi terminy falosna kauzalita a iluzorna korelacia. Otazka je len, ci to tak autor toho vypoctu aj naozaj myslel a chybu tam ma zamerne alebo nie. Faktom vsak je, ze kopec banditov pouziva tie metody ktore si tu vysvetlil umyselne a zije z demagogie -> napr. Simecku treba odvolat z postu popdpredsedu NR SR, lebo neziskovka co nesie meno jeho otca, v ktorej sice mlady ani stary Simecka nefiguruju, pobera dotacie od statu na platy svojich zamestnancov a tie koncia u Simecku aj ked tam nepracuje a preto nemoze byt podpredsedom NR SR, lebo zneuziva tuto funkciu, je presne vystrihnuta z tejto schemy falosnej korelacie. Vacsina ludi tu myslim chape, ze ta kalkulacia je bullshit bingo a tak ich to drazdi. Viem si predstavit, ze jednoduchsi na to naletia. Dik za prispevok.


register
register | 6.9.2024 09:32

Lol to je diskusia. Suhlasim s JiManom, v podstate o 7:19 napisal vsetko co som chcel.
Daniel: ze tebe 100kc zivot denne nezmeni neznamena, ze inemu nemoze. Aj v diskutovanom poste je pisane, ze MOZE. Ak tvrdis, ze NIKOMU NEZMENI, tak musis dokazat, ze sa nenajde ani jediny clovek, ktoremu to zivot nezmeni. Good luck :)
Bezmenny - podla mna krasny trolling :) ved je to obvious bullshit ale zaroven tam samo o sebe nieje nic nepravdive.


bezmenny
bezmenny | 6.9.2024 10:04

register -> cize si nepriniesol nic nove a vcelku zbytocny prispevok dal, pritom diskusia je tu od vcerajsieho obeda ;-). Myslim, ze kazdy chape ze ciastkove vyroky samo o sebe sa tvaria pravdivo, ale inteligencia hodnoti cely kontext a tam to je zavadzajuce... jednoduchy aproximuje, ze ked 1/4 je pravda, tak cely Tweet je pravda. Kedze sa to tvari matematicky, aplikuju sa pravidla matematiky (ad. ta olympiada matematicka -> 0 bodov riesenie) a nielen jazykova vyrazova logika, kde je to akoze spravne aj ked je to demagogia na n-tu. BTW: Trolling je nieco ale naozaj ze uplne ine ;-).


register
register | 6.9.2024 10:22

Ok, takze podla teba informacna hodnota mojho prispevku je 0. Idem si to hodit. Fnuk... Ale nie, v poho, nazor ti neberiem. Naopak, som rad ze ho mas. Len tak dalej. Btw mal som v nom aj reakciu na Daniela, ze ako by mal poskytnut dokaz pravdivosti jeho vyroku.
Pod trollingom samozrejme rozumie kazdy nieco ine, najdes kopu definicii. Ak ale vies, ktora je ta spravna, daj ju sem. Obohatis ma velmi. Vopred vdaka. Nevedel som, ze si zodpovedna autorita pre definiciu vyznamu slov...


bezmenny
bezmenny | 6.9.2024 13:21

Tak ked sa nahatujeme o vyrokovu logiku, tak definicia slov je tam ta najpodstatnejsia vec :D


Daniel
Daniel | 6.9.2024 16:29

register | 6.9.2024 09:32 -> Wow. Takze ked napisem 4 pravdive matematicke vypocty, dam ich dokopy k jednemu vyroku, tak potom je to vsetko pravda? To je potom rovnake, ako ked si vies v jednom vtipe vypocitat, ze mas 11 prstov. Pocty spravne, vysledok na hovno.
BTW, napisal som, ze ti 100Kc moze pomoct, ak si bezdomovec. Takze budeme hladat promile situacii, kedy stovka pomoze a potom je to platne pre kazdeho? Fascinuje ohybanie reality.


Daniel
Daniel | 6.9.2024 16:29

Fascinujuce...


register
register | 6.9.2024 22:21

bezmenny suhlas. Pred kazdou diskusiou zadefinujeme pojmy a bude to ok :)

Daniel nie - pisal som ze sami o sebe su pravdive. Spolu s tou asociaciou je to samozrejme kravina. A ty sam si tvrdil
ze 100 denne nikomu nepomoze. V podstate je to podobne nedokazatelne ako to co je v poste - ze to moze pomoct. To je ale daleko pravdepodobnejsie, kedze jemu staci najst jedmeho, komu to pomoze.


Daniel
Daniel | 7.9.2024 06:10

register | 6.9.2024 22:21 -> Ale je jasne, ze hovorime o cca 3€ denne? Ked si bezdomovec, tak ok. Mas co jest. Ale na zmenu zivota pracujuceho je to nic. ZMENU, nie prilepsenie. Ak na konci roka by si dostal v prepocte tych naslubovanych cca 300.000€, tak ok. Mas na byt. To uz moze byt zmena. Len hacik je v tom, ze pri poctoch toho nestastnika to nikdy nenastane. V realite totiz bude mat cca 1.500€ a to su asociali po podobnej podpore prechlastat a prejest za vikend. Fakt zmena.


register
register | 7.9.2024 21:07

Skoro 4eura :) pravdepodobnost mala, to je jasne. No nie je nulova.


kimi
kimi | 8.9.2024 01:13

@register Ale potom môžeme povedať, že aj 10 halierov ročne ti *môže* zmeniť život, lebo existuje nenulová pravdepodobnosť prípadu, že to bude rozdiel medzi kúpou alebo nekúpou určitej kritickej položky X. Čo tu prezentuje JiMan, je taká matematická právničina, pričom ešte ani v tej právničine nie je dôsledný.


register
register | 8.9.2024 07:29

Kimi presne. I ked 10hal za rok je uz naozaj extrem. Tu vyvstava otazka kde je ta hranica. 100 denne - najchusobnejsi by mohli mat aspon 1 ako tak normalne jedlo denne. Ale 10 hal za rok som osobne presvedceny ze nepomoze, ale dokaz nemam.


bonelessx
bonelessx | 8.9.2024 11:19

JiMan opakujem blbecku... najprv napises ze za tyzden - 7 dni usetris 700 a potom napises ze mesiac ma 30 dni ok a znasobis to tym tyzdnom, cize prehodis 700 za tyzden na den a v tom je ten tvoj debilny eob. Takze mi nehovor ze sa mam zamysliet. Ale verim, ze ta vacsia cast matematicky a politicky negramotnych slovakov to presne takto zere... a tak aj volili zmrdov jak ty co klamu.


 
Nie ste prihlásený, pre pridávanie komentárov sa musíte prihlásiť!
( Prihlásenie | Registrácia )
 
 
SkryťZatvorit reklamu
loader